Wednesday, November 12, 2014

SENARAI COFFEE YANG DIHARAMKAN OLEH KKM

Di sini saya ingin berkongsi dengan anda tentang satu artikel yang saya jumpa dalam page Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Tahukah anda ?
 Banyak coffee yang terdapat di pasaran adalah mengandungi bahan yang terlarang atau beracun.
Ini adalah senarai kopi yang beracun yang diharamkan KKM.



Zaman ini, apapun boleh berlaku kerana pelbagai produk dikeluarkan semata-mata untuk mengaut keuntungan sahaja tanpa memikirkan tentang pentingnya produk yang bermanfaat dan selamat.
Dan kita sebagai pengguna jangan mudah terpedaya.

Berhati-hati jika anda penggemar coffee.
SEMAK terlebih dahulu kandungannya dan pastikan ianya mempunyai status HALAL yang penting.

Jadilah Pengguna Bijak!!

5 comments:

  1. Nasib baik yang saya guna tiada dalam list...sesapa yang nak tukar coffee, saya cadangkan tukar kepada Dr.Sweet Coffee. Sangat bagus tidak perlu tambah gula malah lagi bagus untuk kesihatan.
    Boleh tengok kat sini..
    http://drstevia.blogspot.com/2014/04/dr-sweet-cafevia-coffee.html

    ReplyDelete
  2. Macam2 sekarang ni...sebabkan duit sume pun jadi..

    ReplyDelete
  3. ini sangat bahaya. orang pun main minum je tanpa lihat bahan dalam produk. apa bahan pun dia tak label betul2.

    ReplyDelete
  4. betul..kadang2 pengguna tdk tahu. Bayangkan kalau semua pengguna adalah researcher rasanya setiap produk yg ada tak selamat.

    ReplyDelete
  5. Mohon syarikat/kilang pengeluar kopi kuat pamerkan pada pack barangan bahan bahan pracampur(tanpa sembunyi) dan daftar dengan KKM untuk dedarkan dipasaran..sbagai contoh lihat saja rokok rokok di pasaran,walau pun dikotak sudah ada tanda amaran oleh KKM iaitu merokok membahayakan kesihatan sbb rokok mengandungi beribu campuran bahan yang boleh membunuh pengguna dalam jangka masa panjang tetapi rokok tetap laku,terdapat doktor doktor sendiri terjebak dengan ketagihan merokok..So..apa pendapat saudara saudara sekelian mengenai bahaya kopi kuat beracun dengan rokok sah sah lagi terang beracun maka tepuk dada tanya diri sendiri..

    ReplyDelete